top of page

35 אלף איש אמרו לי: "יאללה צא"

אתר שנועד לחבר את כולם עם כולם. מורים עם הורים, תלמידים עם מורים, את אב הבית, המזכירה, משרד החינוך וכולם עם כולם. לחשוף שיטות, תפיסות, דברים שקורים היום במערכת החינוך בארץ, בעולם ודברים שצריכים לקרות בתקווה שכמה שיותר אנשים יהפכו את הדיבורים לעשייה.

 

זה עלה לאוויר!

הרבה זמן שאני רוצה להוציא את האתר הזה לפועל ואני עוצר בעד עצמי.

"אין לי זמן" , "כבר יש לי עמוד פייסבוק אז מה באמת ההבדל?" ומיליון תירוצים שעמדו בדרכי.

כבר מעל לשבועיים אני בונה את האתר הזה, חושב מה יהיה בו ועם מה אני יתחיל. דבר אחר גרם לי להגיד "פאק איט יוצאים לדרך" וזה הכתבה האחרונה שכתבתי והתפרסמה באתר "הגיע זמן חינוך" שנקראת: "מצאתי את פינלנד - בישראל".

לא ידעתי שהיא התפרסמה בכלל, פתחתי את האתר וראיתי אותה באוויר קרוב ל-חצי יום וכבר 3,000 אנשים קראו אותה. ואמרתי לעצמי "וואלה מגניב". החלטתי לבדוק בערב וראיתי ש-7,000 אנשים קראו אותה ואז הבנתי שמשהו אחר קורה פה, "שיש חשמל באוויר" ונכן לכתיבת שורות אלו כבר מעל ל-35,000 אנשים קראו את הכתבה מאות לייקים ושיתופים והיא הכתבה עם הכי הרבה צפיות באתר הגיע זמן חינוך.

מעבר להודעות שונות שקיבלתי מאנשים שמקימים בתי ספר ותגובות של אנשים שנהנו לקרוא, קטע מצחיק אחד קרה לי שפנתה אלי מישהי שעבדתי איתה בצבא ורשמה לי: "היי ניב! מה נשמע? אז.. אני קוראת לתומי כתבה מעניית מאוד על בית ספר מומלץ לחינוך ברמה אחרת.. ואני קולטת שאתה הכותב.." לא יצא לנו לדבר מעל לשנה וזה היה מאוד מעניין עבורי לראות אילו דברים מחדשים קשרים ועוד בדרך עקיפה, כי לא אני שלחתי לה את הכתבה.. היא פשוט הגיעה אליה.

חוץ מזה שזה ממש נחמד ומחמיא ויש הרבה תגובות מלהיבות וכמה פניות אישיות, יש כאן משהו עמוק יותר. אנשים מחפשים משהו אחר, אנשים צמאים למשהו אחר, אנשים רוצים לראות את הכתבות הללו הופכים למציאות כמה שיותר רחבה ושתתפרץ כמו אש בשדה קוצים. ואני ממש רוצה לעמוד עם הלפיד הזה ולהדליק את השריפה אבל אני לא בדיוק יודע איך ופה כולנו נכנסים לתמונה.

המטרה שלי היא לחשוף כמה שיותר אנשים לדברים הנפלאים שמתרחשים במערכת החינוך ומתרחשים דברים נפלאים. לחבר בין כמה שיותר אנשים מכל הצדדים: הורים, מורים, מנהלים, אנשי משרד החינוך, אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, יזמים, אנשי עסקים וגם אומנים כדי לחשוב ובעיקר ליצור מערכת חינוך טובה יותר לטובת ילדנו.

לפני שנתיים החלטתי שאני רוצה להקים ביה"ס והתובנה הראשונה שהתבהרה לי היא שהוא חייב להיות זול קרוב לחינם ולמה זה? כי אני גר בכפ"ס, יש לידי ביה"ס חדש שנפתח לא מזמן, בעוד כמה שנים אם עמית ילך לביה"ס הציבורי הזה הוא יהיה בבועה, כי כפ"ס היא בועה. בהנחה והייתי פותח מעבר לכביש ביה"ס שעולה רק 100 ש"ח לחודש יותר מביה"ס ציבורי "חינם" הייתי מכניס אותו לעוד יותר בועה וזה לא בהכרח היה מקדם אותו בחיים. לכן אני חושב שזול עד חינם למשתמש הקצה (עיין ערך: הורים ותלמידים) הוא עיקרון חשוב בחינוך טוב יותר. אני יגלה לכם סוד, לא כולם מסכימים איתי וזה אחלה! החלום להקים בית ספר עדיין קיים אבל על אש קטנה כרגע (אולי יהיו הפתעות בהמשך).

האמת שזה מפחיד אותי, לפתוח את האתר, לכתוב את אשר ליבי ואת החלומות שלי, מפחיד מה יגידו, אם בכלל יגידו, אם זה יהפוך לאתר רפאים או משהו מצליח, הכול מפחיד. האתר בכלל לא גמור ולא נראה מספיק טוב וחברה טובה שעזרה לי לעצב אותי תצעק עלי בבוקר שזה לא לעניין שעליתי לאוויר ככה, אבל זה מה יש.. יוצאים לדרך ומשתפרים תוך כדי.

אין לי את כל התשובות, אני לא יודע הכל הכי טוב, אני לא הכי חכם וחינוך זה לא One size fits all, בחינוך יש הרבה מידות, צורות, צבעים וטעמים וזה הכיף של זה. וחינוך, זה בכלל לא רק ביה"ס, זה הבית, הרחוב, המסעדה, הפארק והמשרד.

אז נגמרה שנת הלימודים, זו היתה שנה מרגשת ומיוחדת עבורי, סיימתי שנה שבא לימדתי יצירתיות כמה כיתות והמסע שלי איתם נגמר ועכשיו אני יוצא למסע אחר .

מקווה לראות אתכם יותר, מוזמנים להירשם לניוזלטר שלי ושם אעדכן אתכם באופן קבוע על מה שחדש. אשמח גם לשמוע מה לכם יש להגיד. שבוע טוב!

ניב


קריאה מומלצת בשבילך:
bottom of page