top of page

הסורים על הגדרות? מילת הקסם: תעדוף.

בצבא, בכל פעם שמישהו היה מגזים בתגובה שלו היינו שואלים: "מה קרה? הסורים על הגדרות?" ואני זוכר רק פעם אחת שזה באמת היה נכון, ישבתי לעבוד ופתאום מישהו רץ אלי וצעק:

"ניב אתה חייב לבוא"

"מה קרה? הסורים על הגדרות?" שאלתי בצחוק.

"כן".

מיותר להגיד שבאתי בריצה, היו באמת כמה סורים שעברו את הגדר אבל לא היה לי הרבה מה לעשות עם זה..

אבל לא באמת רציתי לכתוב לכם היום על סורים שרצים לגדר רציתי לדבר על סדרי עדיפויות.

בחודש האחרון לא כתבתי כלום וזה בדיוק בגלל זה, בגלל תיעדוף, נולדה לי בת נפלאה בשם ג'ויה והיא כבר התחילה לחשוב מה היא רוצה לעשות שהיא תהיה גדולה או אולי היא מתכננת איזה סטרט-אפ, לא לגמרי ברור..

בנוסף ללידה של ג'ויה יש עוד משהו מעניין שמתבשל בתנור וחינוך 3.0 הולך לעבור שינוי מרגש בקרוב אבל זה כבר סיפור אחר.

הקרב בין הדחוף לחשוב

אני זוכר כמה זה בלט לי בצבא איך כל דבר הוא חשוב: "חשוב לעשות ככה.. וחשוב לעשות אחרת..".

השתחררתי וגיליתי שגם באזרחות הכל מאוד מאוד חשוב, כל דבר הוא מאוד חשוב, אבל חשוב, לא אומר דחוף...

"החשוב הזה" כל הזמן מלחיץ אותנו, מכניס אותנו לפינות וגורם לנו לעבוד ללא הפסקה. אני חושב על התקופה שלי בצבא, הייתי מגיע הרבה בקרים בשעה 06:30 ויוצא בשעה 22:00 לפעמים אפילו יותר, מצד אחד באמת הייתה הרבה עבודה, מצד שני זו לא דרך להתקיים וזה מה ששחק אותי. זה מה ששוחק את כולם במוקדם או במאוחר ולאו דווקא מספיקים כך יותר.

אייזנהאואר התקשר?

כדי לא לשקוע בהמון משימות "חשובות" שכולן חשובות באותה מידה אני אוהב להשתמש בשיטות לניהול זמן, יש כל מני שיטות לניהול זמן אבל מצאתי את עצמי משתמש הרבה פעמים בכלי הפשוט שמיוחסת ללא אחר מאשר הנשיא ה-34 של ארה"ב דוויט אייזנהאואר.

הכלי אומר בפשטות שכל פעם שאתם בעומס של משימות פשוט תחלקו אותם לפי המטריצה הבאה של דחוף וחשוב.

כל היום אנחנו מופצצים במשימות שונות שמתחרות על תשומת הלב שלנו, רוצות שאנחנו נעשה אותן לפני משימות אחרות. לפעמים זה קשור לסביבה שלנו, הורים או חברים שרוצים שנעשה משהו כאן ועכשיו: נענה לטלפון שלהם, להודעה שלהם או שנבוא אליהם מיד, אומנם הם חושבים שזה מאוד חשוב ואולי זה באמת כזה חשוב אבל זה לאו דווקא דחוף ויש לנו דברים חשובים אחרים וגם דחופים.

התיעדופים שלנו משתנים מיום ליום ולפי קצב החיים שלנו, לדוגמא, לפני הלידה של ג'ויה היה לנו חשוב וגם דחוף לצאת לחופש, היום חשוב לנו אבל עדיין לא דחוף.. (נראה עוד כמה לילות בלי שינה ייקח לשנות את זה..).

כדי להספיק הרבה ולהיות אפקטיביים אני ממליץ בחום להשתמש בשיטה הזו, היא תעזור לכם קצת להילחם בדחיינות, להספיק משימות ואולי גם להגיע לעבור כמה פעמים על הפיד.

בריאות ואושר

קריאה מומלצת בשבילך:
bottom of page